Περιγραφή

To έργο Κόμβοι Ψηφιακής Αφήγησης εντάσσεται στη Θεματική 1: Κόμβοι Έρευνας & Καινοτομίας στην Εκπαίδευση. Ο στόχος του έργου είναι η διάδοση και αξιοποίηση του καινοτόμου εκπαιδευτικού εργαλείου της ψηφιακής αφήγησης στην Υποχρεωτική Εκπαίδευση.

Η παιδαγωγική ωφελιμότητα της ψηφιακής αφήγησης έγκειται στο ότι επιτρέπει την καλλιέργεια τόσο του παραδοσιακού γραμματισμού όσο και των σύγχρονων πολυγραμματισμών (κριτικός, ψηφιακός, οπτικοακουστικός γραμματισμός κλπ).

Αντίκτυπος

Η συστηματική αξιοποίηση της ψηφιακής αφήγησης ως εκπαιδευτικού εργαλείου από 60 εκπαιδευτικούς στο πλαίσιο του παρόντος έργου θα αποτελέσει καταρχάς ένα πολλά υποσχόμενο πεδίο αυθεντικής έρευνας, γεφυρώνοντας στην πράξη το σχολείο με το Πανεπιστήμιο, τη σχολική πραγματικότητα με την ακαδημαϊκή έρευνα, στον χώρο των σπουδών γραμματισμού. Η ψηφιακή αφήγηση θα ενταχθεί σε εκπαιδευτικά σενάρια που θα δημιουργηθούν και θα βασίζονται σε καινοτόμες διδακτικές πρακτικές όπως η ομαδοσυνεργατική διδασκαλία και η μέθοδος project. Το έργο θα προωθήσει τη σύνδεση των σχολικών πρακτικών με τις εξωσχολικές πρακτικές γραμματισμού των μαθητών, γεφυρώνοντας το χάσμα που σήμερα εντοπίζεται μεταξύ του σχολείου και της κοινωνίας.

Η Ομάδα

ΒΕΝΕΤΙΑ ΑΠΟΣΤΟΛΙΔΟΥ
ΒΕΝΕΤΙΑ ΑΠΟΣΤΟΛΙΔΟΥΕπιστημονική Υπεύθυνη
Η Βενετία Αποστολίδου, καθηγήτρια ΠΤΔΕ ΑΠΘ, έχει τη γενική επιστημονική ευθύνη του έργου. Έχει την ευθύνη του σχεδιασμού των διδακτικών σεναρίων για το Δημοτικό, αλλά και της επιλογής των συνεργαζόμενων εκπαιδευτικών, εποπτεύει τον σχεδιασμό του ψηφιακού κόμβου και γενικά εκπροσωπεί το έργο απέναντι στην εκπαιδευτική κοινότητα.
ΖΗΣΟΥΛΑ ΓΚΟΥΤΣΙΟΥΚΩΣΤΑ
ΖΗΣΟΥΛΑ ΓΚΟΥΤΣΙΟΥΚΩΣΤΑΣυντονίστρια Έργου
Η Ζησούλα Γκουτσιουκώστα, Δρ ΠΤΔΕ ΑΠΘ, η οποία έχει εκπονήσει διδακτορική έρευνα στην εκπαιδευτική αξιοποίηση της ψηφιακής αφήγησης, κατέχει την τεχνογνωσία γύρω από τις ψηφιακές αφηγήσεις και τη δημιουργική ενσωμάτωσή τους στη διδασκαλία και έχει μεγάλη εμπειρία στην επιμόρφωση των εκπαιδευτικών γύρω από αυτές. Έχει την ευθύνη για την επιστημονική ποιότητα του υλικού που θα αναρτάται στον ψηφιακό κόμβο, μέρος του οποίου έχει αντληθεί από τη διδακτορική της διατριβή. Είναι υπεύθυνη για τον σχεδιασμό των επιμορφώσεων, για τα διδακτικά σενάρια του Γυμνασίου, για την οργάνωση του τρόπου παρακολούθησης της έρευνας – δράσης και για την εποπτεία της συλλογής και της ανάλυσης των ερευνητικών δεδομένων.
ΓΙΩΡΓΟΣ ΡΟΥΒΑΣ
ΓΙΩΡΓΟΣ ΡΟΥΒΑΣΤεχνικός Συνεργάτης
Ο Γιώργος Ρουβάς, Πληροφορικός με εμπειρία στον σχεδιασμό εκπαιδευτικών ιστότοπων και εφαρμογών, είναι υπεύθυνος για τον σχεδιασμό και την ανάπτυξη του ψηφιακού κόμβου, καθώς και σχετικού πολυμεσικού υλικού. Έχει την ευθύνη τεχνολογικής υποστήριξης της εκπαιδευτικής εφαρμογής, των φυσικών κόμβων και της διοικητικής υποστήριξης του έργου.
ΜΑΡΙΑ ΚΑΤΣΑΦΟΥΡΟΥ
ΜΑΡΙΑ ΚΑΤΣΑΦΟΥΡΟΥΕπιστημονική Συνεργάτης
Η Μαρία Κατσαφούρου, δασκάλα στην Α/θμια Εκπαίδευση, έχει εμπειρία σε εκπαιδευτικά και ερευνητικά προγράμματα. Συμμετέχει στον σχεδιασμό των διδακτικών σεναρίων για το Δημοτικό, ενώ έχει την ευθύνη παρακολούθησης της εκπαιδευτικής εφαρμογής, επικοινωνίας με τους συνεργαζόμενους εκπαιδευτικούς και συλλογής του ερευνητικού υλικού.