Οκτώβριος 2022 – Μάιος 2023

Στην κυρίως εφαρμογή του προγράμματος συμμετείχαν 59 εκπαιδευτικοί από τη Θεσσαλονίκη, τη Λάρισα, τα Τρίκαλα και τα Φάρσαλα. Εφαρμόστηκαν 52 διαφορετικά σενάρια σε 60 τμήματα μαθητών/τριών. Συμμετείχαν περίπου 900 μαθητές και μαθήτριες οι οποίοι δημιούργησαν 370 ψηφιακές αφηγήσεις. Η διασπορά των σχολείων είναι αρκετά αντιπροσωπευτική: Σε ό,τι αφορά στη Θεσσαλονίκη, συμμετείχαν σχολεία στο κέντρο της πόλης, πειραματικά σχολεία, σχολεία στις δυτικές συνοικίες, στις ανατολικές, στην ευρύτερη περιοχή του πολεοδομικού συγκροτήματος, μερικά ιδιωτικά. Σε ό,τι αφορά στη Θεσσαλία, συμμετείχαν σχολεία στις πόλεις της Λάρισας και των Τρικάλων, πειραματικά, σε αγροτικές περιοχές καθώς και ένα ολιγοθέσιο Δημοτικό. Τα γνωστικά αντικείμενα στα οποία εφαρμόστηκε το πρόγραμμα αποτυπώνονται στους παρακάτω πίνακες (οι αριθμοί παραπέμπουν στα διδακτικά σενάρια που εφαρμόστηκαν):

ΔΗΜΟΤΙΚΟ

 

ΓΥΜΝΑΣΙΟ

Η κυρίως εφαρμογή θεωρείται απόλυτα επιτυχής και το υλικό που συγκεντρώθηκε είναι τεράστιο. Σύμφωνα με τις συνεντεύξεις των εκπαιδευτικών, το μεγαλύτερο όφελος για τους μαθητές ήταν κατά σειρά συχνότητας απαντήσεων:

  • Συνεργασία, καλυτέρευση σχέσεων, δημιουργία κοινότητας μάθησης
  • Ενδυνάμωση, αύξηση της αυτοπεποίθησης, κινητοποίηση, συναισθηματική εμπλοκή
  • Αγάπη και εμβάθυνση στο γνωστικό αντικείμενο
  • Καλλιέργεια της γραφής
  • Ψηφιακός γραμματισμός

Οι μαθητές και οι μαθήτριες που συμμετείχαν στο πρόγραμμα συμπλήρωσαν συνολικά 829 ερωτηματολόγια. Σύμφωνα με αυτά:

  • Το 92% στο Δημοτικό και το 88% στο Γυμνάσιο δηλώνουν ότι τους άρεσε η αξιοποίηση της ψηφιακής αφήγησης στο μάθημα
  • Το 66% στο Δημοτικό και το 68% στο Γυμνάσιο απάντησαν ότι η ψηφιακή αφήγηση τους βοήθησε να γίνουν καλύτεροι στο μάθημα στο οποίο εφαρμόστηκε.

Περισσότερες πληροφορίες και αναλύσεις των αποτελεσμάτων θα υπάρχουν στον ηλεκτρονικό τόμο με τα πρακτικά του συνεδρίου ο οποίος θα αναρτηθεί στον ιστότοπο.