Βιωσιμότητα

Οι κόμβοι που προτείνεται να δημιουργηθούν, θα βρίσκονται υπό την εποπτεία του Εργαστηρίου για τη Μελέτη της Ανάγνωσης και της Γραφής στην Εκπαίδευση και στην Κοινωνία (ΕΜΑΓΕΚ) του ΠΤΔΕ του ΑΠΘ το οποίο διευθύνεται από την ΕΥ της παρούσας πρότασης Βενετία Αποστολίδου. Συγκεκριμένα, ο ΚΟ.ΨΗ.Α της Θεσσαλονίκης θα στεγάζεται στο εν λόγω Εργαστήριο ενώ ο ΚΟ.ΨΗ.Α. της Λάρισας θα στεγάζεται στο Εργαστήριο Πληροφορικής του 1ου Πειραματικού Γυμνασίου Λάρισας. Η πλατφόρμα DIGI.STORY.HUB θα συνδεθεί με τον ιστότοπο του ΕΜΑΓΕΚ (readwrite.eled.auth.gr).

Και οι τρεις κόμβοι αντιμετωπίζονται ως ένα εργαλείο έρευνας και σύνδεσης του Εργαστηρίου με την εκπαιδευτική κοινότητα και θα συνεχίσουν να λειτουργούν ως κομμάτι του Εργαστηρίου. Θα πραγματοποιούνται, περιοδικά, επιμορφώσεις εκπαιδευτικών για την ψηφιακή αφήγηση ενώ, στον Κόμβο του ΕΜΑΓΕΚ θα μπορούν να γίνονται εκπαιδευτικές επισκέψεις από σχολικές τάξεις.

Αντίκτυπος

Η συστηματική αξιοποίηση της ψηφιακής αφήγησης ως εκπαιδευτικού εργαλείου από 60 εκπαιδευτικούς στο πλαίσιο του παρόντος έργου θα αποτελέσει καταρχάς ένα πολλά υποσχόμενο πεδίο αυθεντικής έρευνας, γεφυρώνοντας στην πράξη το σχολείο με το Πανεπιστήμιο, τη σχολική πραγματικότητα με την ακαδημαϊκή έρευνα, στον χώρο των σπουδών γραμματισμού. Θα δημιουργήσει μια δυναμική κοινότητα μάθησης και πρακτικής τα μέλη της οποίας θα βιώσουν την εμπειρία της εκπαιδευτικής έρευνας – δράση και θα λειτουργήσουν αργότερα ως πολλαπλασιαστές όχι μόνο για τη διάδοση του συγκεκριμένου εκπαιδευτικού εργαλείου αλλά για τη διάδοση καλών πρακτικών γενικά. Διότι, η ψηφιακή αφήγηση θα ενταχθεί σε εκπαιδευτικά σενάρια που θα δημιουργηθούν ειδικά και θα βασίζονται σε καινοτόμες διδακτικές πρακτικές όπως η ομαδοσυνεργατική διδασκαλία και η μέθοδος project. Το έργο θα προωθήσει τη σύνδεση των σχολικών πρακτικών με τις εξωσχολικές πρακτικές γραμματισμού των μαθητών, γεφυρώνοντας το χάσμα που σήμερα εντοπίζεται μεταξύ του σχολείου και της κοινωνίας.