Η ψηφιακή αφήγηση βρήκε αμέσως τη θέση της και στην εκπαίδευση, τόσο στην πρωτοβάθμια και τη δευτεροβάθμια, όσο και στην τριτοβάθμια και μάλιστα σε σχέση με ένα πλήθος γνωστικών αντικειμένων.

Πανεπιστήμιο Berkeley – DUSTY

Ήδη από το 1998, το Πανεπιστήμιο της Καλιφόρνια στο Berkeley, σε συνεργασία με το CDS δημιουργούν το πρόγραμμα DUSTY (Digital Underground Storytelling for Youth), ένα πρόγραμμα εξωσχολικών δραστηριοτήτων για μετά το σχολείο. Μια από τις σημαντικότερες συμβολές αυτού του προγράμματος είναι η διαμόρφωση ενός μοντέλου προγράμματος εξωσχολικών δραστηριοτήτων, όπου η Πανεπιστημιακή ερευνητική κοινότητα βρίσκεται σε διάδραση με τις ΜΚΟ και τις τοπικές κοινοτικές οργανώσεις, διαμορφώνοντας ένα γόνιμο μαθησιακό περιβάλλον για την καλλιέργεια του πολυμεσικού γραμματισμού. Στο DUSTY η ψηφιακή αφήγηση χρησιμοποιείται ως ένα μέσο προώθησης νέων τρόπων συμμετοχής στη σύγχρονη μιντιακή κουλτούρα, ανανεώνοντας και τον τρόπο με τον οποίο αντιλαμβανόμαστε την αφήγηση, την καθημερινή εμπειρία, την ταυτότητα και τις κοινότητες. Το πρόγραμμα λειτούργησε ως πεδίο εμπειρικής έρευνας για τους πανεπιστημιακούς ερευνητές που το σχεδίασαν, οι οποίοι επιχείρησαν να ελέγξουν με ποιο τρόπο η ψηφιακή αφήγηση συμβάλλει στον γραμματισμό, στη διαμόρφωση της ταυτότητας, στην εκπαίδευση των εκπαιδευτικών και την παιδαγωγική καινοτομία σε σχέση με την πολυμεσική μάθηση.

Πανεπιστήμιο Houston – Educational uses of Digital storytelling

Από τους πρώτους ιστοτόπους σχετικά με την ψηφιακή αφήγηση στην εκπαίδευση είναι ο ιστότοπος του Πανεπιστημίου του Houston (digitalstorytelling.coe.uh.edu), ο οποίος δημιουργήθηκε το 2004 στο πλαίσιο του Προγράμματος Learning, Design and Technology Program της Παιδαγωγικής Σχολής του Πανεπιστημίου του Houston και εξακολουθεί να επικαιροποιείται διαρκώς μέχρι και σήμερα. Ο στόχος του συγκεκριμένου ιστοτόπου είναι να λειτουργήσει ως χρήσιμος πόρος για εκπαιδευτικούς και μαθητές που ενδιαφέρονται να ενσωματώσουν την ψηφιακή αφήγηση σε διάφορες εκπαιδευτικές δραστηριότητες, ενώ παρέχεται στους ενδιαφερόμενους εκπαιδευτικούς και η δυνατότητα παρακολούθησης μαζικού διαδικτυακού μαθήματος για την ψηφιακή αφήγηση (MOOC).

Πανεπιστήμιο Maryland

Η ψηφιακή αφήγηση στην εκπαίδευση απασχολεί και το Πανεπιστήμιο του Maryland από το 2004, το οποίο επίσης διατηρεί έναν σχετικό ιστότοπο (stories.umbc.edu ). Ο συγκεκριμένος διαδικτυακός τόπος περιλαμβάνει οδηγίες για τη δημιουργία ψηφιακών αφηγήσεων, σχετικά άρθρα, προτάσεις για διδακτική αξιοποίηση και ένα αποθετήριο των ψηφιακών ιστοριών που δημιουργήθηκαν στο πλαίσιο μιας σειράς προγραμμάτων για την ψηφιακή αφήγηση.

Ίδρυμα Pearson & National Writing Project

Με την ψηφιακή αφήγηση ασχολείται τα τελευταία χρόνια και το National Writing Project (nwp.org) σε συνεργασία με το Ίδρυμα Pearson, εξετάζοντας τις πρακτικές γραμματισμού, τις αντιλήψεις και τις στάσεις σχετικά με την ενσωμάτωση της ψηφιακής αφήγησης στη διδασκαλία της γραφής. Στον σχετικό ιστότοπο υπάρχει διαθέσιμο βιβλιογραφικό υλικό αναφορικά με την εφαρμογή της ψηφιακής αφήγησης ως πρακτικής γραμματισμού.