Το πρώτο εργαστήριο ψηφιακής αφήγησης στην Ελλάδα πραγματοποιήθηκε το 2008 από τον Joe Lambert στη Δημόσια Κεντρική Βιβλιοθήκη της Βέροιας, κατόπιν της πρόσκλησης του τότε διευθυντή της, Ιωάννη Τροχόπουλου. Η ψηφιακή αφήγηση ενσωματώθηκε στη συνέχεια και στο πρόγραμμα FutureLibrary, το οποίο δημιουργήθηκε με πρωτοβουλία του Τροχόπουλου και με την υποστήριξη του Ιδρύματος Σταύρος Νιάρχος.

Ακολούθησε το διάστημα 2008 – 2010 το πρόγραμμα Φαντάσου το μέλλον σου, το οποίο χρηματοδοτήθηκε από το British Council και πραγματοποιήθηκε σε συνεργασία με το Τμήμα Δημοσιογραφίας και ΜΜΕ του ΑΠΘ και την ΜΚΟ Άρσις με στόχο την υποστήριξη νέων από διαφορετικές κοινότητες σε εννέα χώρες της Ευρώπης.

Μεγάλος αριθμός εργαστηρίων ψηφιακών ιστοριών, κυρίως στο πλαίσιο του ευρωπαϊκού προγράμματος DIGEM, έχει υλοποιηθεί και από τον εκπαιδευτικό οργανισμό ΔΗΜΗΤΡΑ. Η πλειοψηφία των παραπάνω εργαστηρίων ψηφιακής αφήγησης πραγματοποιήθηκε στο πλαίσιο της μη τυπικής εκπαίδευσης με στόχο ως επί το πλείστον την ενδυνάμωση και την ανάγκη να αποκτήσουν φωνή και να υποστηρίξουν τη διαφορετικότητά τους κοινωνικά αποκλεισμένες ομάδες (Μεταξιώτης, 2018: 37-40).

Μια πολύ αξιόλογη προσπάθεια ενσωμάτωσης της ψηφιακής αφήγησης στην τυπική εκπαίδευση είναι η «Μηλιά» (www.media.uoa.gr/medialab/milia/), η οποία δημιουργήθηκε το 2011 από το Εργαστήριο Νέων Τεχνολογιών του ΕΚΠΑ με επιστημονικά υπεύθυνο τον καθηγητή Μιχάλη Μεϊμάρη. Πρόκειται για μια ανοικτή πλατφόρμα συλλογικής διαδραστικής ψηφιακής αφήγησης (social interactive digital storytelling), η οποία απευθύνεται σε εκπαιδευτικούς και μαθητές και απαιτεί εγγραφή για την είσοδο.

Τα τελευταία χρόνια, ιδιαίτερη ώθηση στην γνωριμία αλλά και την ενασχόληση της ελληνικής ερευνητικής και εκπαιδευτικής κοινότητας με την ψηφιακή αφήγηση έδωσε, οπωσδήποτε, η διοργάνωση δύο διεθνών συνεδρίων για την ψηφιακή αφήγηση, με πρωτοβουλία του καθηγητή του ΕΚΠΑ Μιχάλη Μεϊμάρη.

Το πρώτο διεθνές συνέδριο για την ψηφιακή αφήγηση (dst.ntlab.gr/2014), με τίτλο Digital Storytelling in Times of Crisis (Αθήνα, 8 – 10 Μαΐου 2014), διοργανώθηκε από το Εργαστήριο Νέων Τεχνολογιών Επικοινωνίας, Εκπαίδευσης και Μέσων Μαζικής Ενημέρωσης και το Πανεπιστημιακό Ερευνητικό Ίδρυμα Εφαρμοσμένης Επικοινωνίας του Πανεπιστημίου Αθηνών σε συνεργασία με την Ελληνοαμερικανική Ένωση. Κεντρικός προσκεκλημένος ομιλητής ήταν ο Joe Lambert, ενώ παρευρέθηκαν πλήθος επιστημόνων με ερευνητικό ενδιαφέρον για την ψηφιακή αφήγηση από όλο τον κόσμο.

Τέσσερα χρόνια μετά, τον Σεπτέμβριο του 2018, ακολούθησε ακόμη ένα Διεθνές Συνέδριο για την ψηφιακή αφήγηση στη Ζάκυνθο. Το θέμα του συνεδρίου «Current Trends in Digital Storytelling: Research & Practices» (dst.ntlab.gr/2018), σηματοδοτεί, όπως υπογραμμίζουν οι διοργανωτές του συνεδρίου μια μεταβατική φάση της ψηφιακής αφήγησης προς μια εδραιωμένη κοινότητα έρευνας και πρακτικής. Η συμμετοχή τόσο της ελληνικής όσο και της διεθνούς επιστημονικής και ερευνητικής κοινότητας γύρω από την ψηφιακή αφήγηση ήταν πραγματικά εντυπωσιακή. Το πρόγραμμα του συνεδρίου είναι ενδεικτικό του εύρους που καλύπτουν πλέον οι τρέχουσες έρευνες γύρω από την ψηφιακή αφήγηση, ενώ είναι πρόδηλο το αυξημένο ενδιαφέρον για την αξιοποίηση της ψηφιακής αφήγησης στην εκπαίδευση και μάλιστα σε ένα πλήθος γνωστικών αντικειμένων (μαθηματικά, φυσικές επιστήμες, βιολογία κ.λ.π.).